In Balans in de feestmaand

Van Harriët Verkoelen (koolhydraatbeperkt werkt)


December is een drukke maand waar eten en drinken op de voogrond aanwezig zijn. Harriët heeft een paar tips geschreven om de feestmaand goed door te komen.


1. Sla zoetigheid af, begin er niet aan. Iedereen kent het effect: als je er 1 op hebt kan je er niet meer vanaf blijven. Suiker werkt direct verslavend. En het decemberlekkers heeft veel suiker en koolhydraten. Dé truc is dus om het zeer te beperken maar het beste is er niet aan te beginnen. Dat geldt voor alle zoetigheid.


2. Alcohol beperken. Veel borrels zijn tegenwoordig digitaal. Doe Rivella of Crystal Clear in je wijnglas. Alcohol blokkeert de vetverbranding met 2-3 dagen als je pech hebt. Als je toch een keer alcohol drinken, drink dan ijs in je alcohol zodat je minder alcohol drinkt, neem na elk glaasje alcohol een glas water, en drink liever aan het eind van de middag en niet laat in de avond.


3. Snacks

Je kan beter voor noten kiezen dan voor chips. Let op! Nootjes met een krokant laagje zijn niet zo goed en een japanse mix is een echte valkuil. Pompoenpitten en olijven zijn goede alternatieven.


4. Tips om zelf hapjes te maken

Tonijnsalade op een plakje komkommer; kip(walnoot)salade in een blaadje witlof, gekookt ei met rookvlees, rolletje asperge met ham, prikkertje feta-komkommer-tomaat, plakje zalm op schijfje komkommer of zalm/komkommerrolletje, prikkertje mozzarella-tomaat-basilicum, rolletje augurk boterhamworst.


Veel plezier deze maand! Cleo en Merije

62 weergaven

Recente blogposts

Alles weergeven